Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie
ogłasza nabór na stanowisko asystent rodziny w Sekcji ds. Asysty Rodziny
I. Kogo poszukujemy (wymagania niezbędne):
Potrzebne Ci będzie:
1. Co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków zgodnie ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej:
1) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
3) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
2. Pełna władza rodzicielska.
3. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
4. Obywatelstwo polskie.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
6. Spełnienie obowiązków, o których mowa w art. 21 ust 2-8 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich.
7. Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.
II. Dodatkowym atutem będzie :
1. Znajomość regulacji prawnych z zakresu przepisów:
1) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
2) ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
3) ustawy o pomocy społecznej,
4) Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
2. Biegła obsługa komputera i innych urządzeń biurowych.
3. Organizacja i umiejętność samodzielnej pracy.
4. Kierowanie się zasadami etyki zawodowej.
5. Odporność psychiczna, sumienność i dokładność,
6. Wysoki poziom umiejętności społecznych, w szczególności:
1) komunikacji,
2) asertywnego zachowania,
3) nastawienie na współpracę.
7. Umiejętność interpretacji przepisów z obszaru merytorycznego stanowiska.
8. Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji i zmieniającego się otoczenia.
9. Prawo jazdy kat. B.
III.Czym będziesz się zajmować:
1. Opracowywaniem i realizacją planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2. Opracowywaniem, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną skoordynowanym z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
3. Udzielaniem pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej i w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi.
4. Udzielaniem pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności przez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
5. Wspieraniem aktywności społecznej rodziny.
6. Motywowaniem członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
7. Motywowaniem do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
8. Podejmowaniem działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodziny.
9. Prowadzeniem indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
10. Prowadzeniem dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
11. Dokonywaniem okresowej oceny sytuacji rodziny, monitorowaniem funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
12. Sporządzaniem na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
13. Uczestniczeniem w okresowej ocenie zasadności pobytu dziecka w pieczy zastępczej.
14. Współpracą z innymi komórkami organizacyjnymi Centrum, a także jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
15. Pomocą i wsparciem dla rodzin w ramach ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
IV. Co oferujemy:
1. Dodatek motywacyjny zgodnie z rządowym programem dofinansowania wynagrodzeń pracowników jednostek wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
2. Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w zadaniowym systemie czasu pracy.
3. Dodatek stażowy.
4. Dodatkowe wynagrodzenie roczne.
5. Nagrody jubileuszowe.
6. Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego.
7. Możliwość korzystania z pakietu świadczeń socjalnych
8. Ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego.
9. Możliwość korzystania z funduszu Kasy Zapomogowo – Pożyczkowej.
V. Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne):
1. List motywacyjny.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
3. Podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
4. Podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
5. Podpisane oświadczenie o tym, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
6. Podpisane oświadczenie o braku obowiązku/ o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego).
VI. Aplikuj do: 30 września 2024 roku
Aplikuj mailowo na adres sekretariat@cussochaczew.pl, osobiście w sekretariacie Centrum lub w formie papierowej na adres: Centrum Usług Społecznych w Sochaczewie, al. 600lecia 90, 96-500 Sochaczew (liczy się data wpływu do Centrum), z dopiskiem lub w tytule wiadomości „Oferta pracy – asystent rodziny”.
VII. Informacje dodatkowe:
Wzory wymaganych oświadczeń możesz pobrać niżej (nie rozpatrzymy ofert złożonych po terminie). Jeżeli zakwalifikujesz się do kolejnego etapu naboru poinformujemy Cię telefonicznie. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym wymagane jest tłumaczenie na język polski, sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i podpisane oświadczenia lub skan oświadczeń dołączony do wersji elektronicznej zgłoszenia. Przed nawiązaniem stosunku pracy, kandydat na asystenta rodziny zobowiązany będzie do przedłożenia- informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz dopełnić pozostałych formalności wynikających z art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Na rozmowę zabierz (do wglądu) oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające wskazane w oświadczeniach dane osobowe: - dowód osobisty, - w zakresie wykształcenia – jego poświadczenie. Aplikując oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze klauzula informacyjna (zamieszczona niżej).